pl | en

Przygotowanie pedagogiczne

Karta opisu przedmiotu (sylabus)

Informacje podstawowe

Kierunek studiów
Szkoła Doktorska
Specjalność
-
Jednostka organizacyjna
UEP
Poziom kształcenia
III stopień
Forma studiów
stacjonarne
Profil kształcenia
ogólnoakademicki
Cykl dydaktyczny
2019/2020
Kod przedmiotu
UEPSDS.640.13118.19
Język wykładowy
Polski
Obligatoryjność
Obowiązkowy
Blok zajęciowy
Blok 0
Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa
Anna Wach
Okres
Semestr 3
Forma zaliczenia
Zaliczenie

Forma prowadzenia i godziny zajęć
  • Uczestnictwo w ćwiczeniach: 12
Liczba punktów ECTS
1

Cele uczenia się dla przedmiotu

C1 Zapoznanie z paradygmatami kształcenia w szkole wyższej
C2 Zapoznanie z istotą uczenia się i nauczania
C3 Poznanie etapów projektowania zajęć dydaktycznych i scenariusza zajęć
C4 Poznanie strategii kształcenia studentów
C5 Wzbudzenie refleksji nad rolą współczesnego nauczyciela akademickiego

Wymagania wstępne

brak wymagań

Efekty uczenia się dla przedmiotu

Kod Efekty w zakresie Kierunkowe efekty uczenia się Metody weryfikacji
Wiedzy
W1 Student zna najważniejsze paradygmaty kształcenia akademickiego K3_W03 Projekt indywidualny
W2 Student wie czym jest uczenie się i nauczanie w ujęciu konstruktywistycznym K3_W03 Projekt indywidualny
W3 Student zna poszczególne fazy projektowania zajęć K3_W03 Projekt indywidualny
W4 Student zna wybrane strategie kształcenia studentów K3_W03 Projekt indywidualny
W5 Student rozumie role i zadania współczesnego nauczyciela akademickiego K3_W03 Projekt indywidualny
Umiejętności
U1 Student potrafi projektować zajęcia w różnych paradygmatach kształcenia K3_U05 Projekt indywidualny
U2 Student potrafi uzasadnić wybór zastosowanych strategii i technik kształcenia K3_U05 Projekt indywidualny
Kompetencji społecznych
K1 Student jest gotów współpracować w grupie K3_K01 Projekt indywidualny
K2 Student jest gotów podjęć dyskusję na temat zagadnień związanych z dydaktyką akademicką K3_K01 Projekt indywidualny
K3 Student jest gotów analizować rolę współczesnego nauczyciela K3_K01 Projekt indywidualny

Treści programowe

Lp. Treści programowe Cele kształcenia dla przedmiotu Efekty uczenia się dla przedmiotu
1. Współczesne teorie i koncepcje kształcenia w szkole wyższej C1, C5 W1, W5, U1, K1, K2, K3
2. Istota uczenia się i nauczania C2, C5 W2, W5, U1, K1, K2, K3
3. Etapy projektowania zajęć dydaktycznych C3, C5 W3, U1, K1, K2, K3
4. Wybrane strategie kształcenia studentów C4, C5 W4, W5, U2, K1, K2, K3
5. Scenariusz zajęć dydaktycznych C3 U1, K3

Literatura

Obowiązkowa
  1. Biggs J., Tang C. (2007), Teaching for Quality Learning at University, McGraw Hill, New York.
  2. Fry H., Ketteridge S., Marshall S. (2009), A Handbook for Teaching and Learning in Higher Education. Enhancing Academic Practice, Routledge, New York.
  3. Wach A., (2019), Stawanie się nauczycielem akademickim. W kierunku wspierania uczenia się poprzez refleksyjną praktykę. Wydawnictwo Kontekst. Poznań.
Zalecana
  1. Petty G. (2013), Nowoczesne nauczanie. Praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców, GWP, Sopot.
  2. Wach-Kąkolewicz A. (2016), Constructivist Approach in Teaching in Higher Education, W: A.Wach-Kąkolewicz, R. Muffoletto, Perspectives on Computer Gaming in Higher Education, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.

Informacje rozszerzone

Metody nauczania:

Wykład z prezentacją multimedialną, Dyskusja, Analiza przypadków, film

Metody nauczania Sposób zaliczenia Warunki zaliczenia przedmiotu
Ćwiczenia Projekt indywidualny

Rozliczenie punktów ECTS

Forma aktywności studenta Średnia liczba godzin* przeznaczonych na zrealizowane aktywności
Uczestnictwo w ćwiczeniach 12
Przygotowanie do ćwiczeń 5
Przygotowanie projektu 8
Łączny nakład pracy studenta
Liczba godzin
25
ECTS
1.0
Nakład pracy związany z zajęciami o charakterze praktycznym
Liczba godzin
20
ECTS
0.5

* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut