Przygotowanie pedagogiczne
Karta opisu przedmiotu (sylabus)
Okres
Semestr 3
|
Forma zaliczenia
Zaliczenie
Forma prowadzenia i godziny zajęć
|
Liczba punktów ECTS
1
|
C1 | Zapoznanie z paradygmatami kształcenia w szkole wyższej |
C2 | Zapoznanie z istotą uczenia się i nauczania |
C3 | Poznanie etapów projektowania zajęć dydaktycznych i scenariusza zajęć |
C4 | Poznanie strategii kształcenia studentów |
C5 | Wzbudzenie refleksji nad rolą współczesnego nauczyciela akademickiego |
brak wymagań
Kod | Efekty w zakresie | Kierunkowe efekty uczenia się | Metody weryfikacji |
Wiedzy | |||
W1 | Student zna najważniejsze paradygmaty kształcenia akademickiego | K3_W03 | Projekt indywidualny |
W2 | Student wie czym jest uczenie się i nauczanie w ujęciu konstruktywistycznym | K3_W03 | Projekt indywidualny |
W3 | Student zna poszczególne fazy projektowania zajęć | K3_W03 | Projekt indywidualny |
W4 | Student zna wybrane strategie kształcenia studentów | K3_W03 | Projekt indywidualny |
W5 | Student rozumie role i zadania współczesnego nauczyciela akademickiego | K3_W03 | Projekt indywidualny |
Umiejętności | |||
U1 | Student potrafi projektować zajęcia w różnych paradygmatach kształcenia | K3_U05 | Projekt indywidualny |
U2 | Student potrafi uzasadnić wybór zastosowanych strategii i technik kształcenia | K3_U05 | Projekt indywidualny |
Kompetencji społecznych | |||
K1 | Student jest gotów współpracować w grupie | K3_K01 | Projekt indywidualny |
K2 | Student jest gotów podjęć dyskusję na temat zagadnień związanych z dydaktyką akademicką | K3_K01 | Projekt indywidualny |
K3 | Student jest gotów analizować rolę współczesnego nauczyciela | K3_K01 | Projekt indywidualny |
Lp. | Treści programowe | Cele kształcenia dla przedmiotu | Efekty uczenia się dla przedmiotu |
1. | Współczesne teorie i koncepcje kształcenia w szkole wyższej | C1, C5 | W1, W5, U1, K1, K2, K3 |
2. | Istota uczenia się i nauczania | C2, C5 | W2, W5, U1, K1, K2, K3 |
3. | Etapy projektowania zajęć dydaktycznych | C3, C5 | W3, U1, K1, K2, K3 |
4. | Wybrane strategie kształcenia studentów | C4, C5 | W4, W5, U2, K1, K2, K3 |
5. | Scenariusz zajęć dydaktycznych | C3 | U1, K3 |
Wykład z prezentacją multimedialną, Dyskusja, Analiza przypadków, film
Metody nauczania | Sposób zaliczenia | Warunki zaliczenia przedmiotu |
---|---|---|
Ćwiczenia | Projekt indywidualny |
Forma aktywności studenta | Średnia liczba godzin* przeznaczonych na zrealizowane aktywności | |
Uczestnictwo w ćwiczeniach | 12 | |
Przygotowanie do ćwiczeń | 5 | |
Przygotowanie projektu | 8 | |
Łączny nakład pracy studenta |
Liczba godzin
25
|
ECTS
1.0
|
Nakład pracy związany z zajęciami o charakterze praktycznym |
Liczba godzin
20
|
ECTS
0.5
|
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut