pl | en

Zarządzanie - zaawansowane

Karta opisu przedmiotu (sylabus)

Informacje podstawowe

Kierunek studiów
Szkoła Doktorska
Specjalność
-
Jednostka organizacyjna
UEP
Poziom kształcenia
III stopień
Forma studiów
stacjonarne
Profil kształcenia
ogólnoakademicki
Cykl dydaktyczny
2019/2020
Kod przedmiotu
UEPSDS.620.13115.19
Język wykładowy
Polski
Obligatoryjność
Do wyboru
Blok zajęciowy
Blok 0
Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa
Milena Ratajczak-Mrozek
Okres
Semestr 2
Forma zaliczenia
Zaliczenie

Forma prowadzenia i godziny zajęć
  • Uczestnictwo w wykładach: 30
  • Uczestnictwo w ćwiczeniach: 12
Liczba punktów ECTS
3

Cele uczenia się dla przedmiotu

C1 Przedstawienie najnowszych osiągnięć nauki w obszarze zarządzania i formułowania strategii
C2 Omówienie współczesnych praktyk zarządzania organizacjami
C3 Wskazanie roli jednostki i zespołu dla sprawności organizacji
C4 Omówienie najnowszych kierunków badań poświęconych roli organizacji w społeczeństwie
C5 Przedstawienie praktycznego podejścia do analizy artykułów naukowych z obszaru zarządzania służącego wyznaczaniu kierunków badań własnych
C6 Przedstawienie praktycznego podejścia do analizy strategicznej przedsiębiorstwa

Wymagania wstępne

Podstawowa wiedza z zakresu podstaw zarządzania i analizy strategicznej

Efekty uczenia się dla przedmiotu

Kod Efekty w zakresie Kierunkowe efekty uczenia się Metody weryfikacji
Wiedzy
W1 Student zna zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania działalności organizacji K3_W01, K3_W03 Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przeprowadzenie badań
W2 Student zna i rozumie główne najnowsze koncepcje związane z zarządzaniem jednostką i zespołem K3_W01, K3_W03 Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przeprowadzenie badań
W3 Student zna i rozumie najnowsze koncepcje w obszarze zarządzania strategicznego K3_W01, K3_W03 Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przeprowadzenie badań
W4 Student zna i rozumie najnowsze kierunki badań dotyczących roli organizacji w społeczeństwie K3_W03, K3_W05 Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przeprowadzenie badań
Umiejętności
U1 Student potrafi wykorzystać wiedzę do twórczego i praktycznego zidentyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązania problemów naukowych w obszarze zarządzania K3_U01 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przeprowadzenie badań
U2 Student potrafi zinterpretować i wyjaśnić zjawiska społeczno-gospodarcze wpływające na działalność organizacji i kierunki badań naukowych K3_U04 Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przeprowadzenie badań
U3 Student potrafi przeanalizować artykuły naukowe z obszaru zarządzania i potrafi wyznaczyć kierunki badań własnych K3_U01, K3_U02 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przeprowadzenie badań
U4 Student potrafi wyszukiwać i stosować właściwe wybrane i jednocześnie najnowsze metody analizy strategicznej przedsiębiorstw K3_U04 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przeprowadzenie badań
U5 Student potrafi aktywnie i krytycznie dyskutować na tematy związane z obszarem zarządzania K3_U03 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przeprowadzenie badań
Kompetencji społecznych
K1 Student jest gotów do krytycznej analizy dorobku naukowego w ramach obszaru zarządzania K3_K01 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przeprowadzenie badań
K2 Student jest gotów do działania w sposób przedsiębiorczy i wypełniania zobowiązań społecznych badacza K3_K02 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przeprowadzenie badań

Treści programowe

Lp. Treści programowe Cele kształcenia dla przedmiotu Efekty uczenia się dla przedmiotu
1. Wprowadzenie do zaawansowanego zarządzania C1 W1
2. Zewnętrzne uwarunkowania działalności organizacji C1 W1, U2, U5, K1
3. Wewnętrzne uwarunkowania działalności organizacji C1, C5 W1, U2, U3, U5, K1
4. Przywództwo C1, C3 W2, U5, K1
5. Praktyki organizacji turkusowej C1, C3 W2, U5, K1
6. Zarządzanie projektami C1, C3 W2, U5, K1
7. Zarządzanie różnorodnością kulturową C1, C3, C5 W2, U3, U5, K1
8. Podejmowanie decyzji strategicznych C1, C3, C5 W2, U3, U5, K1
9. Modele biznesu C1, C2 W3, U4, U5, K1
10. Dynamiczne zdolności organizacji C1, C2, C5 W3, U3, U5, K1
11. Budowanie wartości organizacji C1, C2, C5 W3, U3, U5, K1
12. Zarządzanie relacjami C1, C2 W3, U5, K1
13. Zarządzanie zmianą C1, C2, C5 W3, U3, U5, K1
14. Rola organizacji w społeczeństwie C1, C4, C5 W4, U2, U3, U5, K1
15. Kreowanie wartości współdzielonej C1, C4 W4, U2, U5, K1
16. Ćwiczenia - Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania działalności organizacji C1, C6 W1, U2, U4, U5, K1, K2
17. Ćwiczenia - Zarządzanie przywództwem i procesem zmiany – perspektywa jednostki C1, C3, C6 W2, U1, U4, U5, K1
18. Ćwiczenia - Zachowanie pracowników wobec zmian w organizacji C1, C2, C6 W3, U1, U4, U5, K1, K2
19. Ćwiczenia - Analiza modelu biznesu C1, C2, C6 W3, U1, U4, U5, K1
20. Ćwiczenia - Projektowanie propozycji wartości organizacji C1, C2, C6 W3, U1, U4, U5, K1, K2
21. Ćwiczenia - Zrównoważony rozwój organizacji C1, C4, C6 W4, U2, U4, U5, K1, K2

Literatura

Obowiązkowa
  1. Apello, J., 2016, Zarządzanie 3.0: kierowanie zespołami z wykorzystaniem metodyk Agile, Helion, Gliwice.
  2. Bendig, D., Strese, S., Flatten, T.C., da Costa, M.E.S., & Brettel, M., 2018, On micro-foundations of dynamic capabilities: A multi-level perspective based on CEO personality and knowledge-based capital, Long Range Planning, 51(6), 797-814.
  3. Boone, C., Lokshin, B., Guenter, H., & Belderbos, R., 2019, Top management team nationality diversity, corporate entrepreneurship, and innovation in multinational firms, Strategic Management Journal, 40(2), 277-302.
  4. Gond, J.-P., Cabantous, L., & Krikorian F., 2018, How do things become strategic? ‘Strategifying’ corporate social responsibility, Strategic Organization, 16(3), 241–272.
  5. Hilliard, R., & Goldstein, D., 2019, Identifying and measuring dynamic capability using search routines, Strategic Organization, 17(2), 210-240.
  6. Mullins, L. J., & with Christy, G., 2016, Management & Organisational behaviour, 11th ed., Pearson, Harlow.
  7. Wilkinson, A., Armstrong, S. J., & Lounsbury, M. (eds.), 2017, The Oxford Handbook of Management, Oxford University Press, Oxford.
  8. Zeng, J., & Glaister, K.W., 2018, Value creation from big data: Looking inside the black box, Strategic Organization, 16(2), 105-140.
Zalecana
  1. Dodatkowe artykuły z czasopism Strategic Management Journal, Long Range Planning i Strategic Organization, przekazywane podczas zajęć.

Informacje rozszerzone

Metody nauczania:

Analiza tekstów , Burza mózgów, Wykład konwersatoryjny, Dyskusja, Analiza przypadków, metoda warsztatowa; metaplan; układanka ekspercka

Metody nauczania Sposób zaliczenia Warunki zaliczenia przedmiotu
Wykład Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach Zaliczenie egzaminu pisemnego z pytaniami otwartymi
Ćwiczenia Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przeprowadzenie badań Na podstawie punktów uzyskanych za rozwiązywanie zadań wskazanych przez prowadzącego zajęcia

Rozliczenie punktów ECTS

Forma aktywności studenta Średnia liczba godzin* przeznaczonych na zrealizowane aktywności
Uczestnictwo w wykładach 30
Uczestnictwo w ćwiczeniach 12
Przygotowanie do ćwiczeń 10
Przeprowadzenie badań literaturowych 12
Konsultacje z prowadzącym/i zajęcia 10
Przygotowanie do egzaminu 16
Łączny nakład pracy studenta
Liczba godzin
90
ECTS
3.0
Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela
Liczba godzin
52
ECTS
2.0

* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut