Zarządzanie - zaawansowane
Karta opisu przedmiotu (sylabus)
Okres
Semestr 2
|
Forma zaliczenia
Zaliczenie
Forma prowadzenia i godziny zajęć
|
Liczba punktów ECTS
3
|
C1 | Przedstawienie najnowszych osiągnięć nauki w obszarze zarządzania i formułowania strategii |
C2 | Omówienie współczesnych praktyk zarządzania organizacjami |
C3 | Wskazanie roli jednostki i zespołu dla sprawności organizacji |
C4 | Omówienie najnowszych kierunków badań poświęconych roli organizacji w społeczeństwie |
C5 | Przedstawienie praktycznego podejścia do analizy artykułów naukowych z obszaru zarządzania służącego wyznaczaniu kierunków badań własnych |
C6 | Przedstawienie praktycznego podejścia do analizy strategicznej przedsiębiorstwa |
Podstawowa wiedza z zakresu podstaw zarządzania i analizy strategicznej
Kod | Efekty w zakresie | Kierunkowe efekty uczenia się | Metody weryfikacji |
Wiedzy | |||
W1 | Student zna zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania działalności organizacji | K3_W01, K3_W03 | Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przeprowadzenie badań |
W2 | Student zna i rozumie główne najnowsze koncepcje związane z zarządzaniem jednostką i zespołem | K3_W01, K3_W03 | Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przeprowadzenie badań |
W3 | Student zna i rozumie najnowsze koncepcje w obszarze zarządzania strategicznego | K3_W01, K3_W03 | Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przeprowadzenie badań |
W4 | Student zna i rozumie najnowsze kierunki badań dotyczących roli organizacji w społeczeństwie | K3_W03, K3_W05 | Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przeprowadzenie badań |
Umiejętności | |||
U1 | Student potrafi wykorzystać wiedzę do twórczego i praktycznego zidentyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązania problemów naukowych w obszarze zarządzania | K3_U01 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przeprowadzenie badań |
U2 | Student potrafi zinterpretować i wyjaśnić zjawiska społeczno-gospodarcze wpływające na działalność organizacji i kierunki badań naukowych | K3_U04 | Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przeprowadzenie badań |
U3 | Student potrafi przeanalizować artykuły naukowe z obszaru zarządzania i potrafi wyznaczyć kierunki badań własnych | K3_U01, K3_U02 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przeprowadzenie badań |
U4 | Student potrafi wyszukiwać i stosować właściwe wybrane i jednocześnie najnowsze metody analizy strategicznej przedsiębiorstw | K3_U04 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przeprowadzenie badań |
U5 | Student potrafi aktywnie i krytycznie dyskutować na tematy związane z obszarem zarządzania | K3_U03 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przeprowadzenie badań |
Kompetencji społecznych | |||
K1 | Student jest gotów do krytycznej analizy dorobku naukowego w ramach obszaru zarządzania | K3_K01 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przeprowadzenie badań |
K2 | Student jest gotów do działania w sposób przedsiębiorczy i wypełniania zobowiązań społecznych badacza | K3_K02 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przeprowadzenie badań |
Lp. | Treści programowe | Cele kształcenia dla przedmiotu | Efekty uczenia się dla przedmiotu |
1. | Wprowadzenie do zaawansowanego zarządzania | C1 | W1 |
2. | Zewnętrzne uwarunkowania działalności organizacji | C1 | W1, U2, U5, K1 |
3. | Wewnętrzne uwarunkowania działalności organizacji | C1, C5 | W1, U2, U3, U5, K1 |
4. | Przywództwo | C1, C3 | W2, U5, K1 |
5. | Praktyki organizacji turkusowej | C1, C3 | W2, U5, K1 |
6. | Zarządzanie projektami | C1, C3 | W2, U5, K1 |
7. | Zarządzanie różnorodnością kulturową | C1, C3, C5 | W2, U3, U5, K1 |
8. | Podejmowanie decyzji strategicznych | C1, C3, C5 | W2, U3, U5, K1 |
9. | Modele biznesu | C1, C2 | W3, U4, U5, K1 |
10. | Dynamiczne zdolności organizacji | C1, C2, C5 | W3, U3, U5, K1 |
11. | Budowanie wartości organizacji | C1, C2, C5 | W3, U3, U5, K1 |
12. | Zarządzanie relacjami | C1, C2 | W3, U5, K1 |
13. | Zarządzanie zmianą | C1, C2, C5 | W3, U3, U5, K1 |
14. | Rola organizacji w społeczeństwie | C1, C4, C5 | W4, U2, U3, U5, K1 |
15. | Kreowanie wartości współdzielonej | C1, C4 | W4, U2, U5, K1 |
16. | Ćwiczenia - Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania działalności organizacji | C1, C6 | W1, U2, U4, U5, K1, K2 |
17. | Ćwiczenia - Zarządzanie przywództwem i procesem zmiany – perspektywa jednostki | C1, C3, C6 | W2, U1, U4, U5, K1 |
18. | Ćwiczenia - Zachowanie pracowników wobec zmian w organizacji | C1, C2, C6 | W3, U1, U4, U5, K1, K2 |
19. | Ćwiczenia - Analiza modelu biznesu | C1, C2, C6 | W3, U1, U4, U5, K1 |
20. | Ćwiczenia - Projektowanie propozycji wartości organizacji | C1, C2, C6 | W3, U1, U4, U5, K1, K2 |
21. | Ćwiczenia - Zrównoważony rozwój organizacji | C1, C4, C6 | W4, U2, U4, U5, K1, K2 |
Analiza tekstów , Burza mózgów, Wykład konwersatoryjny, Dyskusja, Analiza przypadków, metoda warsztatowa; metaplan; układanka ekspercka
Metody nauczania | Sposób zaliczenia | Warunki zaliczenia przedmiotu |
---|---|---|
Wykład | Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach | Zaliczenie egzaminu pisemnego z pytaniami otwartymi |
Ćwiczenia | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przeprowadzenie badań | Na podstawie punktów uzyskanych za rozwiązywanie zadań wskazanych przez prowadzącego zajęcia |
Forma aktywności studenta | Średnia liczba godzin* przeznaczonych na zrealizowane aktywności | |
Uczestnictwo w wykładach | 30 | |
Uczestnictwo w ćwiczeniach | 12 | |
Przygotowanie do ćwiczeń | 10 | |
Przeprowadzenie badań literaturowych | 12 | |
Konsultacje z prowadzącym/i zajęcia | 10 | |
Przygotowanie do egzaminu | 16 | |
Łączny nakład pracy studenta |
Liczba godzin
90
|
ECTS
3.0
|
Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela |
Liczba godzin
52
|
ECTS
2.0
|
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut