pl | en

Seminarium doktorskie

Karta opisu przedmiotu (sylabus)

Informacje podstawowe

Kierunek studiów
Szkoła Doktorska
Specjalność
-
Jednostka organizacyjna
UEP
Poziom kształcenia
III stopień
Forma studiów
stacjonarne
Profil kształcenia
ogólnoakademicki
Cykl dydaktyczny
2019/2020
Kod przedmiotu
UEPSDS.610.12472.19
Język wykładowy
Polski
Obligatoryjność
Obowiązkowy
Blok zajęciowy
Blok 0
Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa
Tadeusz Kowalski
Okres
Semestr 1
Forma zaliczenia
Zaliczenie

Forma prowadzenia i godziny zajęć
  • Uczestnictwo w ćwiczeniach: 4
Liczba punktów ECTS
1

Cele uczenia się dla przedmiotu

C1 Zapoznanie z literaturą z zakresu subdyscypliny, i przedmiotu w której prowadzone jest seminarium
C2 Opanowanie warsztatu naukowego umożliwiającego przeprowadzenie badań naukowych i przygotowanie rozprawy doktorskiej
C3 Opanowanie umiejętności prezentacji argumentów i krytyki różnych paradygmatów
C4 Przygotowanie rozprawy doktorskiej lub cyklu artykułów naukowych

Wymagania wstępne

Umiejętność projektowania badań, przygotowana praca doktorska

Efekty uczenia się dla przedmiotu

Kod Efekty w zakresie Kierunkowe efekty uczenia się Metody weryfikacji
Wiedzy
W1 Zna i rozumie metodykę badawczą w zakresie przedmiotowym seminarium K3_W02 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach
W2 Zna i rozumie literaturę przedmiotu w zakresie przedmiotowym seminarium K3_W01 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach
W3 Zna i rozumie główne tendencje rozwojowe w zakresie przedmiotowym seminarium K3_W03 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach
Umiejętności
U1 Potrafi krytycznie przeprowadzać studia literaturowe i określić swój wkład w rozwój nauki K3_U02 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach
U2 Potrafi sformułować problem badawczy, cel, hipotezę i dobrać odpowiednie metody do rozwiązania postawionego problemu badawczego K3_U01 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach
U3 Potrafi samodzielnie zdobywać i poszerzać swoją wiedzę i umiejętności K3_U04 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach
U4 Potrafi prezentować sformułowany problem naukowy, interpretować wyniki badań i argumentować swoje stanowisko K3_U01, K3_U03 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach
Kompetencji społecznych
K1 Jest gotów do krytycznego określenia swojego wkładu w rozwój nauki K3_K01 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach
K2 Jest gotów do prowadzenia badań w sposób etyczny i niezależny K3_K03 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach
K3 Jest gotów do wypełniania społecznej funkcji badacza K3_K02 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach

Treści programowe

Lp. Treści programowe Cele kształcenia dla przedmiotu Efekty uczenia się dla przedmiotu
1. Metodyka badawcza w zakresie
przedmiotowym seminarium
C1, C2 W1, W2, W3, U1, U2, K1
2. Dyskusja nad koncepcją projektowanych badań naukowych C1, C2, C3 W1, W2, W3, U2, U3, K1
3. Dyskusja nad koncepcją rozprawy doktorskiej C3 W1, W2, W3, U2, K1
4. Przedstawienie i omówienie cząstkowych
wyników przeprowadzonych badań
C3, C4 W1, U1, U4, K2, K3
5. Przedstawienie i omówienie poszczególnych fragmentów rozprawy doktorskiej lub cyklu artykułów C3, C4 W3, U1, U4, K2, K3

Literatura

Obowiązkowa
  1. Creswell, J.W., Projektowanie badań naukowych, Wydawnictwo UJ, Kraków 2013 .
  2. Eco U., Jak napisać pracę dyplomową, Wydawnictwo UW, Warszawa 2007.
  3. Trafford, V., Leshem, S., Stepping Stones to achieving your doctorate. By focusing on your viva from the start, Open University Press, New York, 2008
  4. Literatura adekwatna do subdyscypliny, w jakiej przygotowywana jest rozprawa naukowa lub cykl publikacji.

Informacje rozszerzone

Metody nauczania:

Seminarium

Metody nauczania Sposób zaliczenia Warunki zaliczenia przedmiotu
Ćwiczenia Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach

Rozliczenie punktów ECTS

Forma aktywności studenta Średnia liczba godzin* przeznaczonych na zrealizowane aktywności
Uczestnictwo w ćwiczeniach 4
Przeprowadzenie badań literaturowych 15
Konsultacje z prowadzącym/i zajęcia 10
Łączny nakład pracy studenta
Liczba godzin
29
ECTS
1.0
Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela
Liczba godzin
14
ECTS
0.5

* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut