Warsztaty publikacyjne 1
Karta opisu przedmiotu (sylabus)
Okres
Semestr 1
|
Forma zaliczenia
Zaliczenie
Forma prowadzenia i godziny zajęć
|
Liczba punktów ECTS
1
|
C1 | zidentyfikowanie kluczowych elementów/ struktury publikacji w czasopismach naukowych |
C2 | rozpoznanie wyzwań związanych z przygotowaniem tekstu do publikacji własnych prac naukowych w czasopismach naukowych |
C3 | wskazanie sposobów konstruktywnego podejścia do procesu tworzenia i poprawy prac zgłoszonych do publikacji |
Kod | Efekty w zakresie | Kierunkowe efekty uczenia się | Metody weryfikacji |
Wiedzy | |||
W1 | Student zna etapy procesu publikacyjnego | K3_W03, K3_W04 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt indywidualny, Przygotowanie prezentacji |
W2 | Student zna kluczowe elementy tekstu naukowego i jego streszczenia | K3_W02, K3_W03, K3_W04 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt indywidualny, Przygotowanie prezentacji |
W3 | Student zna i rozumie, czym charakteryzuje się poprawnie przygotowana treść artykułu naukowego we wszystkich jego elementach | K3_W02, K3_W04 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt indywidualny, Przygotowanie prezentacji |
Umiejętności | |||
U1 | Student potrafi zaprojektować publikację naukową w postaci artykułu | K3_U02, K3_U04 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt indywidualny, Przygotowanie prezentacji |
U2 | Student potrafi napisać artykuł naukowy | K3_U01, K3_U04 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt indywidualny, Przygotowanie prezentacji |
U3 | Student potrafi zastosować wskazówki zamieszczane przez redaktorów czasopism naukowych | K3_U01, K3_U02, K3_U03, K3_U04 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt indywidualny, Przygotowanie prezentacji |
Kompetencji społecznych | |||
K1 | Student jest gotowy do pozytywnego reagowania na krytykę | K3_K01, K3_K02, K3_K03 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt indywidualny, Przygotowanie prezentacji |
K2 | Student jest gotów do dyskusji naukowej | K3_K01, K3_K02, K3_K03 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt indywidualny, Przygotowanie prezentacji |
K3 | Student jest gotów do pracy w grupie i dzielenia się swoimi poglądami | K3_K01, K3_K02, K3_K03 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt indywidualny, Przygotowanie prezentacji |
Lp. | Treści programowe | Cele kształcenia dla przedmiotu | Efekty uczenia się dla przedmiotu |
1. | Abstrakt, wstęp | C1, C2, C3 | W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3 |
2. | Problem badawczy, pytania badawcze, cel, przedmiot | C1, C2, C3 | W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3 |
3. | Model koncepcyjny, hipotezy | C1, C2, C3 | W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3 |
4. | Metodyka | C1, C2, C3 | W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3 |
5. | Wyniki, konkluzje | C1, C2, C3 | W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3 |
Analiza tekstów , Wykład konwersatoryjny, Wykład z prezentacją multimedialną, Dyskusja
Metody nauczania | Sposób zaliczenia | Warunki zaliczenia przedmiotu |
---|---|---|
Ćwiczenia | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt indywidualny, Przygotowanie prezentacji | Przygotowanie, prezentacja i weryfikacja (po prezentacji) koncepcji artykułu naukowego |
Forma aktywności studenta | Średnia liczba godzin* przeznaczonych na zrealizowane aktywności | |
Uczestnictwo w ćwiczeniach | 8 | |
Przygotowanie do ćwiczeń | 3 | |
Konsultacje z prowadzącym/i zajęcia | 6 | |
Przygotowanie referatu | 13 | |
Łączny nakład pracy studenta |
Liczba godzin
30
|
ECTS
1.0
|
Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela |
Liczba godzin
14
|
ECTS
0.5
|
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut