pl | en

Warsztaty publikacyjne 1

Karta opisu przedmiotu (sylabus)

Informacje podstawowe

Kierunek studiów
Szkoła Doktorska
Specjalność
-
Jednostka organizacyjna
UEP
Poziom kształcenia
III stopień
Forma studiów
stacjonarne
Profil kształcenia
ogólnoakademicki
Cykl dydaktyczny
2019/2020
Kod przedmiotu
UEPSDS.610.13121.19
Język wykładowy
Polski
Obligatoryjność
Obowiązkowy
Blok zajęciowy
Blok 0
Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa
Beata Stępień
Okres
Semestr 1
Forma zaliczenia
Zaliczenie

Forma prowadzenia i godziny zajęć
  • Uczestnictwo w ćwiczeniach: 8
Liczba punktów ECTS
1

Cele uczenia się dla przedmiotu

C1 zidentyfikowanie kluczowych elementów/ struktury publikacji w czasopismach naukowych
C2 rozpoznanie wyzwań związanych z przygotowaniem tekstu do publikacji własnych prac naukowych w czasopismach naukowych
C3 wskazanie sposobów konstruktywnego podejścia do procesu tworzenia i poprawy prac zgłoszonych do publikacji

Efekty uczenia się dla przedmiotu

Kod Efekty w zakresie Kierunkowe efekty uczenia się Metody weryfikacji
Wiedzy
W1 Student zna etapy procesu publikacyjnego K3_W03, K3_W04 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt indywidualny, Przygotowanie prezentacji
W2 Student zna kluczowe elementy tekstu naukowego i jego streszczenia K3_W02, K3_W03, K3_W04 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt indywidualny, Przygotowanie prezentacji
W3 Student zna i rozumie, czym charakteryzuje się poprawnie przygotowana treść artykułu naukowego we wszystkich jego elementach K3_W02, K3_W04 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt indywidualny, Przygotowanie prezentacji
Umiejętności
U1 Student potrafi zaprojektować publikację naukową w postaci artykułu K3_U02, K3_U04 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt indywidualny, Przygotowanie prezentacji
U2 Student potrafi napisać artykuł naukowy K3_U01, K3_U04 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt indywidualny, Przygotowanie prezentacji
U3 Student potrafi zastosować wskazówki zamieszczane przez redaktorów czasopism naukowych K3_U01, K3_U02, K3_U03, K3_U04 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt indywidualny, Przygotowanie prezentacji
Kompetencji społecznych
K1 Student jest gotowy do pozytywnego reagowania na krytykę K3_K01, K3_K02, K3_K03 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt indywidualny, Przygotowanie prezentacji
K2 Student jest gotów do dyskusji naukowej K3_K01, K3_K02, K3_K03 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt indywidualny, Przygotowanie prezentacji
K3 Student jest gotów do pracy w grupie i dzielenia się swoimi poglądami K3_K01, K3_K02, K3_K03 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt indywidualny, Przygotowanie prezentacji

Treści programowe

Lp. Treści programowe Cele kształcenia dla przedmiotu Efekty uczenia się dla przedmiotu
1. Abstrakt, wstęp C1, C2, C3 W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3
2. Problem badawczy, pytania badawcze, cel, przedmiot C1, C2, C3 W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3
3. Model koncepcyjny, hipotezy C1, C2, C3 W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3
4. Metodyka C1, C2, C3 W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3
5. Wyniki, konkluzje C1, C2, C3 W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3

Literatura

Obowiązkowa
  1. Creswell, J.W., Projektowanie badań naukowych, Wydawnictwo UJ, Kraków 2013 .
  2. Stępień B., Zasady pisania tekstów naukowych, PWN, Warszawa 2016
  3. Timothy Clark, Mike Wright (2016). How to get Published in the Best Management Journals, Edward Elgar Publishing
Zalecana
  1. K. Sainani, Writing in the Sciences, Stanford University on line courses, https://www.coursera.org/learn/sciwrite

Informacje rozszerzone

Metody nauczania:

Analiza tekstów , Wykład konwersatoryjny, Wykład z prezentacją multimedialną, Dyskusja

Metody nauczania Sposób zaliczenia Warunki zaliczenia przedmiotu
Ćwiczenia Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt indywidualny, Przygotowanie prezentacji Przygotowanie, prezentacja i weryfikacja (po prezentacji) koncepcji artykułu naukowego

Rozliczenie punktów ECTS

Forma aktywności studenta Średnia liczba godzin* przeznaczonych na zrealizowane aktywności
Uczestnictwo w ćwiczeniach 8
Przygotowanie do ćwiczeń 3
Konsultacje z prowadzącym/i zajęcia 6
Przygotowanie referatu 13
Łączny nakład pracy studenta
Liczba godzin
30
ECTS
1.0
Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela
Liczba godzin
14
ECTS
0.5

* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut