Projektowanie badań naukowych 2 + warsztaty doktorskie
Karta opisu przedmiotu (sylabus)
Okres
Semestr 2
|
Forma zaliczenia
Zaliczenie
Forma prowadzenia i godziny zajęć
|
Liczba punktów ECTS
2
|
C1 | Poznanie etapów badań naukowych w obszarze nauk ekonomicznych |
C2 | Poznanie struktury i logiki poszczególnych części pracy doktorskiej |
C3 | Poznanie zasad pisania naukowego |
Posiadanie podstawowej wiedzy o prowadzeniu badań i rozwiązywaniu problemów w naukach społecznych
Kod | Efekty w zakresie | Kierunkowe efekty uczenia się | Metody weryfikacji |
Wiedzy | |||
W1 | Zna pojęcia: problem naukowy, pytanie badawcze, cel badawczy, zadania badawcze, przedmiot badania, metodyka badawcza | K3_W02 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przygotowanie prezentacji |
W2 | Zna etapy pracy nad rozprawą doktorską | K3_W04 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przygotowanie prezentacji |
W3 | Zna istotę i rodzaje problemów, pytań poznawczych oraz proces ich operacjonalizacji w rozprawie doktorskiej | K3_W01, K3_W03 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przygotowanie prezentacji |
W4 | Zna strukturę pracy doktorskiej i cele jej poszczególnych części | K3_W05 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przygotowanie prezentacji |
Umiejętności | |||
U1 | Potrafi dobierać problematykę badań do swoich zainteresowań i kompetencji, umie formułować problemy naukowe i wskazywać przydatne metody badawcze do celu badań | K3_U01 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przygotowanie prezentacji |
U2 | Potrafi rozpoznać osobiste i instytucjonalne uwarunkowania przygotowania rozprawy doktorskiej i uwzględnić je w osobistym planie pracy | K3_U02 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach |
U3 | Potrafi wykorzystać wiedzę o istocie i rodzajach problemów do samodzielnego formułowania celów, pytań, hipotez badawczych | K3_U01, K3_U02 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przygotowanie prezentacji |
Kompetencji społecznych | |||
K1 | Jest gotów do odkrywania prawdy w badaniach naukowych niezależnie od popularności wyników | K3_K01, K3_K03 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach |
K2 | Jest gotów do rozwijania cech przedsiębiorczości naukowej w pokonywaniu ograniczeń badawczych | K3_K02 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przygotowanie prezentacji |
K3 | Jest gotów do przestrzegania zasad racjonalności ekonomicznej w finansowaniu badań | K3_K03 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach |
Lp. | Treści programowe | Cele kształcenia dla przedmiotu | Efekty uczenia się dla przedmiotu |
1. | Uzasadnienie problematyki badawczej – liczba kontra siła argumentów - warsztaty | C1, C2, C3 | W1, W2, W3, U1, U2, K1 |
2. | Uzasadnienie problematyki badawczej – liczba kontra siła argumentów - warsztaty | C1, C2, C3 | W1, W3, W4, U1, U3, K2 |
3. | Hipotezy a propozycje badawcze – wybór i uzasadnienie metodyki - warsztaty | C1, C2, C3 | W1, W3, U1, U2, K3 |
4. | Prezentacja metodyki badania i wyników empirycznych w rozprawie | C1, C2, C3 | W1, W3, U1, U3, K1 |
5. | Warsztaty doktorskie | C1, C2, C3 | W1, W3, W4, U1, U3, K1 |
Seminarium, Dyskusja, Analiza przypadków, Rozwiązywanie zadań
Metody nauczania | Sposób zaliczenia | Warunki zaliczenia przedmiotu |
---|---|---|
Ćwiczenia | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przygotowanie prezentacji | przygotowanie prezentacji |
Forma aktywności studenta | Średnia liczba godzin* przeznaczonych na zrealizowane aktywności | |
Uczestnictwo w ćwiczeniach | 16 | |
Konsultacje z prowadzącym/i zajęcia | 4 | |
Przygotowanie projektu | 20 | |
Przygotowanie prezentacji multimedialnej | 4 | |
Zbieranie informacji do zadanej pracy | 6 | |
Łączny nakład pracy studenta |
Liczba godzin
50
|
ECTS
2.0
|
Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela |
Liczba godzin
20
|
ECTS
0.5
|
Nakład pracy związany z zajęciami o charakterze praktycznym |
Liczba godzin
36
|
ECTS
1.0
|
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut