pl | en

Projektowanie badań naukowych 2 + warsztaty doktorskie

Karta opisu przedmiotu (sylabus)

Informacje podstawowe

Kierunek studiów
Szkoła Doktorska
Specjalność
-
Jednostka organizacyjna
UEP
Poziom kształcenia
III stopień
Forma studiów
stacjonarne
Profil kształcenia
ogólnoakademicki
Cykl dydaktyczny
2019/2020
Kod przedmiotu
UEPSDS.620.13124.19
Język wykładowy
Polski
Obligatoryjność
Obowiązkowy
Blok zajęciowy
Blok 0
Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa
Katarzyna Szarzec
Okres
Semestr 2
Forma zaliczenia
Zaliczenie

Forma prowadzenia i godziny zajęć
  • Uczestnictwo w ćwiczeniach: 16
Liczba punktów ECTS
2

Cele uczenia się dla przedmiotu

C1 Poznanie etapów badań naukowych w obszarze nauk ekonomicznych
C2 Poznanie struktury i logiki poszczególnych części pracy doktorskiej
C3 Poznanie zasad pisania naukowego

Wymagania wstępne

Posiadanie podstawowej wiedzy o prowadzeniu badań i rozwiązywaniu problemów w naukach społecznych

Efekty uczenia się dla przedmiotu

Kod Efekty w zakresie Kierunkowe efekty uczenia się Metody weryfikacji
Wiedzy
W1 Zna pojęcia: problem naukowy, pytanie badawcze, cel badawczy, zadania badawcze, przedmiot badania, metodyka badawcza K3_W02 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przygotowanie prezentacji
W2 Zna etapy pracy nad rozprawą doktorską K3_W04 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przygotowanie prezentacji
W3 Zna istotę i rodzaje problemów, pytań poznawczych oraz proces ich operacjonalizacji w rozprawie doktorskiej K3_W01, K3_W03 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przygotowanie prezentacji
W4 Zna strukturę pracy doktorskiej i cele jej poszczególnych części K3_W05 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przygotowanie prezentacji
Umiejętności
U1 Potrafi dobierać problematykę badań do swoich zainteresowań i kompetencji, umie formułować problemy naukowe i wskazywać przydatne metody badawcze do celu badań K3_U01 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przygotowanie prezentacji
U2 Potrafi rozpoznać osobiste i instytucjonalne uwarunkowania przygotowania rozprawy doktorskiej i uwzględnić je w osobistym planie pracy K3_U02 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach
U3 Potrafi wykorzystać wiedzę o istocie i rodzajach problemów do samodzielnego formułowania celów, pytań, hipotez badawczych K3_U01, K3_U02 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przygotowanie prezentacji
Kompetencji społecznych
K1 Jest gotów do odkrywania prawdy w badaniach naukowych niezależnie od popularności wyników K3_K01, K3_K03 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach
K2 Jest gotów do rozwijania cech przedsiębiorczości naukowej w pokonywaniu ograniczeń badawczych K3_K02 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przygotowanie prezentacji
K3 Jest gotów do przestrzegania zasad racjonalności ekonomicznej w finansowaniu badań K3_K03 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach

Treści programowe

Lp. Treści programowe Cele kształcenia dla przedmiotu Efekty uczenia się dla przedmiotu
1. Uzasadnienie problematyki badawczej – liczba kontra siła argumentów - warsztaty C1, C2, C3 W1, W2, W3, U1, U2, K1
2. Uzasadnienie problematyki badawczej – liczba kontra siła argumentów - warsztaty C1, C2, C3 W1, W3, W4, U1, U3, K2
3. Hipotezy a propozycje badawcze – wybór i uzasadnienie metodyki - warsztaty C1, C2, C3 W1, W3, U1, U2, K3
4. Prezentacja metodyki badania i wyników empirycznych w rozprawie C1, C2, C3 W1, W3, U1, U3, K1
5. Warsztaty doktorskie C1, C2, C3 W1, W3, W4, U1, U3, K1

Literatura

Obowiązkowa
  1. Creswell, J.W., Projektowanie badań naukowych, Wydawnictwo UJ, Kraków 2013 . Eco U., Jak napisać pracę dyplomową, Wydawnictwo UW, Warszawa 2007. Stępień B., Zasady pisania tekstów naukowych, PWN, Warszawa 2016
Zalecana
  1. K. Sainani, Writing in the Sciences, Stanford University on line courses, https://www.coursera.org/learn/sciwrite

Informacje rozszerzone

Metody nauczania:

Seminarium, Dyskusja, Analiza przypadków, Rozwiązywanie zadań

Metody nauczania Sposób zaliczenia Warunki zaliczenia przedmiotu
Ćwiczenia Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Przygotowanie prezentacji przygotowanie prezentacji

Rozliczenie punktów ECTS

Forma aktywności studenta Średnia liczba godzin* przeznaczonych na zrealizowane aktywności
Uczestnictwo w ćwiczeniach 16
Konsultacje z prowadzącym/i zajęcia 4
Przygotowanie projektu 20
Przygotowanie prezentacji multimedialnej 4
Zbieranie informacji do zadanej pracy 6
Łączny nakład pracy studenta
Liczba godzin
50
ECTS
2.0
Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela
Liczba godzin
20
ECTS
0.5
Nakład pracy związany z zajęciami o charakterze praktycznym
Liczba godzin
36
ECTS
1.0

* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut