Warsztaty publikacyjne 2
Karta opisu przedmiotu (sylabus)
Okres
Semestr 3
|
Forma zaliczenia
Zaliczenie
Forma prowadzenia i godziny zajęć
|
Liczba punktów ECTS
1
|
C1 | zidentyfikowanie kluczowych kroków w procesie dochodzenia do publikacji własnych prac naukowych w renomowanych czasopismach naukowych |
C2 | rozpoznanie wyzwań związanych z przygotowaniem tekstu do publikacji własnych prac naukowych w renomowanych czasopismach naukowych |
C3 | wskazanie sposobów konstruktywnego wykorzystania krytyki recenzentów |
Brak
Kod | Efekty w zakresie | Kierunkowe efekty uczenia się | Metody weryfikacji |
Wiedzy | |||
W1 | Student zna etapy procesu publikacyjnego | K3_W02, K3_W04 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji |
W2 | Student potrafi zdefiniować kluczowe elementy tekstu naukowego i jego streszczenia | K3_W02, K3_W04 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji |
W3 | Student wie, czym charakteryzuje się poprawnie przygotowana odpowiedź na recenzję artykułu naukowego | K3_W02, K3_W04 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji |
Umiejętności | |||
U1 | potrafi wskazać adresata swojej publikacji naukowej i wybrać czasopismo, do którego zamierza złożyć artykuł | K3_U01, K3_U04 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji |
U2 | Student umie konstruktywnie odnieść się do otrzymanych recenzji własnego artykułu | K3_U01, K3_U04 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji |
U3 | Student rozumie wskazówki zamieszczane przez redaktorów czasopism naukowych | K3_U01, K3_U04 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji |
Kompetencji społecznych | |||
K1 | Student potrafi pozytywnie reagować na krytykę | K3_K01, K3_K02, K3_K03 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji |
K2 | Student potrafi dyskutować | K3_K01, K3_K02, K3_K03 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie |
K3 | Student pracuje w grupie i dzieli się swoimi poglądami | K3_K01, K3_K02, K3_K03 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji |
Lp. | Treści programowe | Cele kształcenia dla przedmiotu | Efekty uczenia się dla przedmiotu |
1. | The publishing process – the road to heaven or a highway to hell? – an opening case study | C1, C2 | W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3 |
2. | Resolving practical issues – before you start writing | C1, C2 | W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3 |
3. | Resolving practical issues – while writing your paper | C1, C2 | W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3 |
4. | Resolving practical issues – while getting the reviews | C1, C2, C3 | W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3 |
Burza mózgów, Wykład z prezentacją multimedialną, Dyskusja, Analiza przypadków
Metody nauczania | Sposób zaliczenia | Warunki zaliczenia przedmiotu |
---|---|---|
Ćwiczenia | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji | udział w zajęciach oraz realizacja zadań |
Forma aktywności studenta | Średnia liczba godzin* przeznaczonych na zrealizowane aktywności | |
Uczestnictwo w ćwiczeniach | 12 | |
Konsultacje z prowadzącym/i zajęcia | 2 | |
Przygotowanie do ćwiczeń | 8 | |
Przygotowanie referatu | 8 | |
Łączny nakład pracy studenta |
Liczba godzin
30
|
ECTS
1.0
|
Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela |
Liczba godzin
14
|
ECTS
0.5
|
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut