pl | en

Warsztaty publikacyjne 2

Karta opisu przedmiotu (sylabus)

Informacje podstawowe

Kierunek studiów
Szkoła Doktorska
Specjalność
-
Jednostka organizacyjna
UEP
Poziom kształcenia
III stopień
Forma studiów
stacjonarne
Profil kształcenia
ogólnoakademicki
Cykl dydaktyczny
2019/2020
Kod przedmiotu
UEPSDS.640.13122.19
Język wykładowy
Polski
Obligatoryjność
Obowiązkowy
Blok zajęciowy
Blok 0
Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa
Barbara Jankowska
Okres
Semestr 3
Forma zaliczenia
Zaliczenie

Forma prowadzenia i godziny zajęć
  • Uczestnictwo w ćwiczeniach: 12
Liczba punktów ECTS
1

Cele uczenia się dla przedmiotu

C1 zidentyfikowanie kluczowych kroków w procesie dochodzenia do publikacji własnych prac naukowych w renomowanych czasopismach naukowych
C2 rozpoznanie wyzwań związanych z przygotowaniem tekstu do publikacji własnych prac naukowych w renomowanych czasopismach naukowych
C3 wskazanie sposobów konstruktywnego wykorzystania krytyki recenzentów

Wymagania wstępne

Brak

Efekty uczenia się dla przedmiotu

Kod Efekty w zakresie Kierunkowe efekty uczenia się Metody weryfikacji
Wiedzy
W1 Student zna etapy procesu publikacyjnego K3_W02, K3_W04 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji
W2 Student potrafi zdefiniować kluczowe elementy tekstu naukowego i jego streszczenia K3_W02, K3_W04 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji
W3 Student wie, czym charakteryzuje się poprawnie przygotowana odpowiedź na recenzję artykułu naukowego K3_W02, K3_W04 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji
Umiejętności
U1 potrafi wskazać adresata swojej publikacji naukowej i wybrać czasopismo, do którego zamierza złożyć artykuł K3_U01, K3_U04 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji
U2 Student umie konstruktywnie odnieść się do otrzymanych recenzji własnego artykułu K3_U01, K3_U04 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji
U3 Student rozumie wskazówki zamieszczane przez redaktorów czasopism naukowych K3_U01, K3_U04 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji
Kompetencji społecznych
K1 Student potrafi pozytywnie reagować na krytykę K3_K01, K3_K02, K3_K03 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji
K2 Student potrafi dyskutować K3_K01, K3_K02, K3_K03 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie
K3 Student pracuje w grupie i dzieli się swoimi poglądami K3_K01, K3_K02, K3_K03 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji

Treści programowe

Lp. Treści programowe Cele kształcenia dla przedmiotu Efekty uczenia się dla przedmiotu
1. The publishing process – the road to heaven or a highway to hell? – an opening case study C1, C2 W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3
2. Resolving practical issues – before you start writing C1, C2 W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3
3. Resolving practical issues – while writing your paper C1, C2 W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3
4. Resolving practical issues – while getting the reviews C1, C2, C3 W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3

Literatura

Obowiązkowa
  1. Timothy Clark, Mike Wright (2016). How to get Published in the Best Management Journals, Edward Elgar Publishing.
Zalecana
  1. Alain Fayolle, Mike Wright (2014). How to Get Published in the Best Entrepreneurship Journals: A Guide to Steer Your Academic Career, Edward Elgar Publishing.

Informacje rozszerzone

Metody nauczania:

Burza mózgów, Wykład z prezentacją multimedialną, Dyskusja, Analiza przypadków

Metody nauczania Sposób zaliczenia Warunki zaliczenia przedmiotu
Ćwiczenia Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji udział w zajęciach oraz realizacja zadań

Rozliczenie punktów ECTS

Forma aktywności studenta Średnia liczba godzin* przeznaczonych na zrealizowane aktywności
Uczestnictwo w ćwiczeniach 12
Konsultacje z prowadzącym/i zajęcia 2
Przygotowanie do ćwiczeń 8
Przygotowanie referatu 8
Łączny nakład pracy studenta
Liczba godzin
30
ECTS
1.0
Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela
Liczba godzin
14
ECTS
0.5

* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut