Publishing Workshop 1
Syllabus
Period
Semester 1
|
Method of evaluation
Assessment
Activities and hours
|
Number of ECTS points
1
|
C1 | zidentyfikowanie kluczowych elementów/ struktury publikacji w czasopismach naukowych |
C2 | rozpoznanie wyzwań związanych z przygotowaniem tekstu do publikacji własnych prac naukowych w czasopismach naukowych |
C3 | wskazanie sposobów konstruktywnego podejścia do procesu tworzenia i poprawy prac zgłoszonych do publikacji |
Code | Outcomes in terms of | Effects | Examination methods |
Knowledge | |||
W1 | Student zna etapy procesu publikacyjnego | K3_W03, K3_W04 | Class participation, Individual project, Presentation |
W2 | Student zna kluczowe elementy tekstu naukowego i jego streszczenia | K3_W02, K3_W03, K3_W04 | Class participation, Individual project, Presentation |
W3 | Student zna i rozumie, czym charakteryzuje się poprawnie przygotowana treść artykułu naukowego we wszystkich jego elementach | K3_W02, K3_W04 | Class participation, Individual project, Presentation |
Skills | |||
U1 | Student potrafi zaprojektować publikację naukową w postaci artykułu | K3_U02, K3_U04 | Class participation, Individual project, Presentation |
U2 | Student potrafi napisać artykuł naukowy | K3_U01, K3_U04 | Class participation, Individual project, Presentation |
U3 | Student potrafi zastosować wskazówki zamieszczane przez redaktorów czasopism naukowych | K3_U01, K3_U02, K3_U03, K3_U04 | Class participation, Individual project, Presentation |
Social competences | |||
K1 | Student jest gotowy do pozytywnego reagowania na krytykę | K3_K01, K3_K02, K3_K03 | Class participation, Individual project, Presentation |
K2 | Student jest gotów do dyskusji naukowej | K3_K01, K3_K02, K3_K03 | Class participation, Individual project, Presentation |
K3 | Student jest gotów do pracy w grupie i dzielenia się swoimi poglądami | K3_K01, K3_K02, K3_K03 | Class participation, Individual project, Presentation |
No. | Course content | Subject's educational goals | Subject's learning outcomes |
1. | Abstrakt, wstęp | C1, C2, C3 | W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3 |
2. | Problem badawczy, pytania badawcze, cel, przedmiot | C1, C2, C3 | W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3 |
3. | Model koncepcyjny, hipotezy | C1, C2, C3 | W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3 |
4. | Metodyka | C1, C2, C3 | W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3 |
5. | Wyniki, konkluzje | C1, C2, C3 | W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3 |
Text analysis, Conversation lecture, Lecture with multimedia presentation, Discussion
Teaching methods | Method of evaluation | Credit conditions |
---|---|---|
Classes | Class participation, Individual project, Presentation | Przygotowanie, prezentacja i weryfikacja (po prezentacji) koncepcji artykułu naukowego |
Activity form | Activity hours* | |
Participation in classes | 8 | |
Preparation for classes | 3 | |
Consultations with teacher | 6 | |
Paper preparation | 13 | |
Student workload |
Hours
30
|
ECTS
1.0
|
Workload involving teacher |
Hours
14
|
ECTS
0.5
|
* one hour of classes = 45 minutes