pl | en

Publishing Workshop 1

Syllabus

Basic information

Field of study*
Doctoral school
Specialisation
-
Organizational unit
UEP
Level of qualification
Third-cycle programme
Mode of study
Full-time
Track
General academic
Didactic cycle
2019/2020
Subject code
UEPSDS.610.13121.19
Language of instruction
Polish
Mandatory
Obligatory
Block
Blok 0
Person responsible for the content of the syllabus
Beata Stępień
Period
Semester 1
Method of evaluation
Assessment

Activities and hours
  • Participation in classes: 8
Number of ECTS points
1

Subject’s educational aims

C1 zidentyfikowanie kluczowych elementów/ struktury publikacji w czasopismach naukowych
C2 rozpoznanie wyzwań związanych z przygotowaniem tekstu do publikacji własnych prac naukowych w czasopismach naukowych
C3 wskazanie sposobów konstruktywnego podejścia do procesu tworzenia i poprawy prac zgłoszonych do publikacji

Subject's learning outcomes

Code Outcomes in terms of Effects Examination methods
Knowledge
W1 Student zna etapy procesu publikacyjnego K3_W03, K3_W04 Class participation, Individual project, Presentation
W2 Student zna kluczowe elementy tekstu naukowego i jego streszczenia K3_W02, K3_W03, K3_W04 Class participation, Individual project, Presentation
W3 Student zna i rozumie, czym charakteryzuje się poprawnie przygotowana treść artykułu naukowego we wszystkich jego elementach K3_W02, K3_W04 Class participation, Individual project, Presentation
Skills
U1 Student potrafi zaprojektować publikację naukową w postaci artykułu K3_U02, K3_U04 Class participation, Individual project, Presentation
U2 Student potrafi napisać artykuł naukowy K3_U01, K3_U04 Class participation, Individual project, Presentation
U3 Student potrafi zastosować wskazówki zamieszczane przez redaktorów czasopism naukowych K3_U01, K3_U02, K3_U03, K3_U04 Class participation, Individual project, Presentation
Social competences
K1 Student jest gotowy do pozytywnego reagowania na krytykę K3_K01, K3_K02, K3_K03 Class participation, Individual project, Presentation
K2 Student jest gotów do dyskusji naukowej K3_K01, K3_K02, K3_K03 Class participation, Individual project, Presentation
K3 Student jest gotów do pracy w grupie i dzielenia się swoimi poglądami K3_K01, K3_K02, K3_K03 Class participation, Individual project, Presentation

Study content

No. Course content Subject's educational goals Subject's learning outcomes
1. Abstrakt, wstęp C1, C2, C3 W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3
2. Problem badawczy, pytania badawcze, cel, przedmiot C1, C2, C3 W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3
3. Model koncepcyjny, hipotezy C1, C2, C3 W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3
4. Metodyka C1, C2, C3 W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3
5. Wyniki, konkluzje C1, C2, C3 W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3

Bibliography

Obligatory
  1. Creswell, J.W., Projektowanie badań naukowych, Wydawnictwo UJ, Kraków 2013 .
  2. Stępień B., Zasady pisania tekstów naukowych, PWN, Warszawa 2016
  3. Timothy Clark, Mike Wright (2016). How to get Published in the Best Management Journals, Edward Elgar Publishing
Recommended
  1. K. Sainani, Writing in the Sciences, Stanford University on line courses, https://www.coursera.org/learn/sciwrite

Course advanced

Teaching methods:

Text analysis, Conversation lecture, Lecture with multimedia presentation, Discussion

Teaching methods Method of evaluation Credit conditions
Classes Class participation, Individual project, Presentation Przygotowanie, prezentacja i weryfikacja (po prezentacji) koncepcji artykułu naukowego

Calculation of ECTS points

Activity form Activity hours*
Participation in classes 8
Preparation for classes 3
Consultations with teacher 6
Paper preparation 13
Student workload
Hours
30
ECTS
1.0
Workload involving teacher
Hours
14
ECTS
0.5

* one hour of classes = 45 minutes